Zublog

Výkřiky EGA

25.12.07

In Rainbows..

Málokdy dokážu celý den poslouchat jednu desku.
Síla In Rainbows od Radiohead se pohybuje na hranici únosnosti.
Je krásná. Je nebezpečná. Nebojí se zamilovat, i když dopředu ví, že to bude bolet.
Sedím přes dvanáct hodin na jednom místě, mám zavřené oči a přemýšlím, proč se mi tak často jako prototyp ideálního prostředí vytvoří v hlavě noční město. Asi proto, že když je tma, neschováváme se, ať to zní jakkoliv divně. Jsme noční zvířata, co jednají rychle, bez přetvářky a výsledky vidí až ráno očima cizích lidí.
Možná že tyhle noční světy ožívají na In Rainbows se vší krutostí ranního světla, které se vkrádá do zbytků lásky nesměle vykukujích z rozházeného oblečení. Tohle je ta hořkosladká esence života.
Poletuje kousek nad zemí, je lehounká a čistá. Stačí natáhnout ruku a změní se v závaží táhnoucí pod zem poslední zbytky naděje.

"Byl to jeden z těch dnů, kdy každou chvilku začne sněžit a vzduch je jak nabitej elektřinou, skoro ji slyšíš. Znáš to… A tenhle sáček tam přede mnou tancoval. Jako malý dítě, co si chce hrát. 15 minut. Ten den sem si uvědomil, že existuje skrytej svět. A v něm neuvěřitelně laskavá síla, která chce, abych pochopil, že není žádnej důvod se bát, nikdy.Vím, že z videa to necítíš, ale aspoň se to připomene. Musím si to pamatovat. Na světě je tak moc krásy, že cítím, že už to neunesu. A moje srdce prostě pukne…"

Tečou mi slzy. Konečně.

3 Comments:

Blogger 23selfhelpstreet said...

Hej, zrovna včera jsem si tohle album taky pustil. Sice jsem ji neposlouchal celý den, ale stejně jsem z této desky nadšený podobným způsobem jako ty...

10:13 dop.  
Blogger Talking to Myself said...

Těžko říci, proč zrovna noční město. Určitě proto, co píšeš - máme více odvahy. Nejsme vidět. Někdo někdy napsal, že v noci je vše barevnější - tma je vyplněná našimi sny. A hlavně - noc je krásná v tom, že ráno neexistuje. Je tak daleko, na všechno je tolik času. Jako sedět na horní palubě trajektu plovoucího přes celý oceán a vědět, že než dorazíme do přístavu, uplyne moře času, a přitom lze vnímat, že čas vlastně běží pomaleji...

11:32 dop.  
Blogger P. said...

In Rainbows je pro mě příliš kytarová. veselá. Radiohlavy mam rada co nejsmutsi. A americka krasa, to je krasa;)

11:19 odp.  

Okomentovat

<< Home